Un procent de 42% dintre firme folosesc cuvântul „ecologic” în mod exagerat sau înșelător, au semnalat Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor.
Firmele vizate au diverse domenii de activitate precum confecțiile, produsele cosmetice și echipamentele de uz casnic, potrivit digi24.ro.
“Astăzi, 28 ianuarie, Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au publicat rezultatele unei verificări minuțioase a site-urilor web, un exercițiu care se efectuează în fiecare an pentru a se identifica încălcări ale legislației UE în materie de protecție a consumatorilor pe piețele online.
Anul acesta, pentru prima dată, verificarea s-a axat pe dezinformarea ecologică, denumită și «greenwashing», practică prin care întreprinderile susțin că fac mai mult pentru mediu decât fac în realitate.
În cadrul acestei verificări minuțioase s-a analizat folosirea mențiunii „ecologic” în diverse sectoare de activitate, cum ar fi confecțiile, produsele cosmetice și echipamentele de uz casnic.
Autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au avut motive să creadă că, în 42 % din cazuri, afirmațiile în acest sens au fost exagerate, false sau înșelătoare, acestea putând fi calificate drept practici comerciale neloiale în temeiul normelor UE.
Amploarea dezinformării ecologice a crescut, pe fondul tendinței consumatorilor de a alege produse ecologice”, arată un comunicat de presă emis de executivul european, citat de digi24.ro.
Sursă foto: rfi.ro
COMMENTS ARE OFF THIS POST