12 noiembrie 2024, 12:13

Românii se îndreaptă spre mașini „verzi”. Vânzările au ajuns la o cotă de piață de peste 14%

Vânzările de mașini electrice și hibride au crescut și au ajuns în prima lună a anului 2021 la o cotă de piaţă de 14,3%, a anunțat Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit green-report.ro.

Așadar, conform sursei citate, dintre cele 5.913 unități comercializate, 847 au fost maşini “verzi”, cu 26% mai mult decât cel din prima lună a anului trecut, dintre care 65 full-electrice, 98 hibride plug-in și 584 full-hybrid. Datorită acestei creșteri cota de piață a mașinilor electrificate a urcat de la 5,4% în 2020 până la 14,3% în acest an.

Astfel, cea mai mare creștere a fost înregistrată în zona mașinilor hibride cu încărcare la priză.

Cele 89 de astfel de vehicule înmatriculate în ianuarie corespund unei majorări cu 66,1% a acestui segment. În același timp, vânzările de mașini hibride fără încărcare la priză s-au majorat cu 31,1% până la 584 de unități, iar cele de mașini 100% electrice au urcat cu 0,6% până la 165 de unități.

Astfel, brandurile preferate de români în prima lună a acestui an au fost Volkswagen (58 unități), pe locul secund aflându-se BMW (17 unități), iar pe trei Peugeot (15 unități).  În cazul hibridelor cu încărcare la priză liderul clasamentului este BMW (21 unități), urmat de Mercedes-Benz (18 unități) și Volvo (18 unități), iar în cel al hibridelor fără încărcare la priză marca cea mai căutată a fost Toyota (501 unități), urmată de Hyundai (49 unități) și Ford (11 unități).

Sursă foto: playtech.ro


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol