17 aprilie 2024, 0:52

Există țări europene cărora le place poluarea de la automobile

Planul „Fit for 55”, prezentat de Comisia Europeană în iulie 2021, nu este văzut cu ochi buni de toate statele europene. În ciuda unui aparent acord la nivel înalt, efectele secundare ale unui program care impune eliminarea de pe piața europeană a mașinilor alimentate cu combustibili fosili împing tot mai multe state ale uniunii să se opună.

Unul dintre cei care și-a declarat fățiș dezacordul cu „Fit for 55” este premierul ceh Andrej Babis:

„Nu vom fi de acord cu interdicția de a vinde mașini cu combustibili fosili. Nu este posibil. Nu putem dicta aici ceea ce fanaticii «verzi» au conceput în Parlamentul European”.

Intenția Cehiei de a se opune programului are rădăcini adânci în structura industrială a țării. Statul din Europa Centrală este unul dintre cele mai importante din lume în industria auto cu un impresionant raport al mașinilor produse pe cap de locuitor.

Casă a unor mărci care produc vehicule sport, Italia nu este nici ea foarte mulțumită de propunerea Comisiei Europene. Deși nu contestă necesitatea reducerii poluării și chiar, aparent, susține eliminarea mașinilor cu combustibili fosili la un moment dat, guvernul lui Mario Draghi deja încearcă să obțină derogări pentru companiile italiene.

Alături de Cehia și Italia, voci care nu par a fi în acord cu dorințele Comisiei Europene vin și din Polonia și Franța. Ambele state dețin multe uzine de asamblare a mașinilor și de componente auto, această industrie fiind extrem de importantă pentru ele. În cazul Franței, atât Renault cât și PSA Peugeot-Citroen se află în plin proces de electrificare, însă propunerile politicienilor de la Bruxelles par a fi mult mai drastice și cu un impact mai rapid decât se așteptau șefii acestor grupuri.


Creator flexibil de conținut, comunicator cu experiență jurnalistică și cunoscător al tehnologiilor digitale. Detalii pe blog-ul personal și pe LinkedIn.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol