În orașul Iași, Salubris folosește apă pulverizată cu putere deasupra carosabilului, pentru a reduce poluarea cu microparticule. În urmă cu un an, Salubris a achiziţionat prin licitaţie o autospecială 6×4 cu destinaţia de transport containere mari şi două suprastructuri de pulverizare a vaporilor de apă. Autospeciala a costat 820 de mii de lei, iar cele două instalaţii – 590 de mii. Între timp, Salubris a mai achiziţionat una.
Potrivit caietului de sarcini care a însoţit procedura, tunurile trebuie să fie suficient de puternice încât să arunce vaporii de apă „pe o distanţă de minimum 60 m pe orizontală şi minimum 25 m pe verticală“. Se consumă 3,4 – 4,5 mii de litri de apă pe oră, la o presiune de 20-25 atmosfere. Aceeaşi instalaţie poate şi să spele și să dezinfecteze carosabilul.
Cu această mașină, se pulverizează apă cu putere pentru „prinderea“ microparticulelor PM10 care plutesc în aer, produse mai ales prin eroziunea anvelopelor pe asfalt.
Platformele acţionează pe străzile principale, unde gradul de poluare este mai intens, atunci când temperatura depăşeşte 28 de grade. Aerul fierbinte menţine aceste particule deasupra carosabilului, dar apa pulverizată aşază praful fin pe carosabil, de unde e preluat de utilajele de curăţat strada ale companiei Salubris.
Pulverizarea apei în aerul de deasupra carosabilului este o metodă folosită des în marile oraşe din China, India, Thailanda.
COMMENTS ARE OFF THIS POST