20 aprilie 2024, 6:13

Facebook va eticheta dezinformarea despre schimbările climatice

Facebook a spus că va începe etichetarea dezinformării despre criza climatică, într-un experiment limitat la Marea Britanie. Etichetele vor fi atașate la anumite postări și-i vor direcționa pe utilizatori către Centrul de informații despre științele climatice Facebook, un depozit de afirmații verificate despre mediu. Compania nu a spus cum va decide ce postări primesc eticheta, dar procesul este similar cu cel utilizat la alegerile din SUA, atunci când a încercat să discearnă algoritmic postările care împărtășeau mituri comune sau concepții greșite.

O nouă secțiune a Centrului de informații dezvăluie mituri comune, cum ar fi afirmația falsă că populațiile de urși polari nu suferă din cauza încălzirii globale sau credința larg răspândită că emisiile excesive de carbon ajută la viața plantelor. Facebook lucrează cu experți în comunicare climatică din întreaga lume, inclusiv de la Universitatea din Cambridge, pentru a produce conținut.

Proiectul marchează o premieră pentru Facebook în combaterea directă a dezinformării pe platforma sa. În mod obișnuit, compania gestionează problema printr-un parteneriat de lungă durată cu verificatori factuali terți, cum ar fi Full Fact din Marea Britanie, care sunt împuterniciți să marcheze raportările drept adevărate sau false, ceea ce duce apoi la suprimarea partajării conținutului respectiv.

Foto: „Facebook” by pshab is licensed under CC BY-NC 2.0


Creator flexibil de conținut, comunicator cu experiență jurnalistică și cunoscător al tehnologiilor digitale. Detalii pe blog-ul personal și pe LinkedIn.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol