20 aprilie 2024, 2:01

Cum a schimbat pandemia percepția asupra sustenabilității și problemelor sociale STUDIU

Potrivit unui nou raport lansat de Epson, așteptările liderilor de companii și ale angajaților referitoare la sustenabilitate și implicare socială sunt în schimbare.

Raportul include rezultatele generate de un studiu realizat în vara anului 2020, pe parcursul lunilor marcate de pandemia Covid-19. În acest context, au fost chestionați 4.000 de respondenți din Europa și Orientul Mijlociu, cu privire la acțiunile și așteptările lor referitoare la durabilitatea și sustenabilitatea echipamentelor IT, arată green-report.ro.

„Ne-am dorit să aflăm cu certitudine metodele prin care ne putem implica și felul în care ne putem adapta tehnologia, alături de partenerii și consumatorii noștri, pentru a susține și a încuraja un viitor mai sustenabil și viabil din punct de vedere economic. Acest raport conține informații despre activitățile în desfășurare și despre planurile viitoare, precum și așteptările tuturor liderilor care pot avea un impact asupra succesului business-urilor”, a declarat Darren Phelps, vicepreședinte Epson Europe, potrivit sursei citate.

Conform studiului, în timpul crizei Covid, mai puțin de un sfert din companiile din Europa și Orientul Mijlociu au luat în calcul aspecte precum sustenabilitatea și dificultățile sociale ca fiind prioritare pentru business. Rezultatul vine în contradicție cu așteptările populației, problemele sociale și de mediu fiind considerate importante de către 71% din respondenții studiului (clienți și angajați).

Astfel, aproximativ 83% dintre respondenți au considerat că implicarea companiilor în campanii sociale și de mediu este importantă. Peste 80% dintre angajați spun că este important pentru ei ca angajatorul lor să se implice în rezolvarea problemelor sociale și de mediu

Totodată, angajații consideră că factorii de mediu trebuie să joace un rol-cheie în produsele pe care le folosesc (70% susțin că echipamentele IT pe care le folosesc la domiciliu trebuie să fie fiabile, eficiente din punct de vedere energetic și low-waste)

Totodată, sustenabilitatea și problemele sociale au fost puse pe un plan secundar, cu 76% dintre respondenți confirmând că acestea nu s-au încadrat într-un top trei al celor mai importante aspecte pentru companie.

Cu toate acestea, 65% dintre respondenții studiului se așteaptă ca aceste aspecte să redevină importante pentru companii odată ce criza se va termina.

Responsabilii cu deciziile IT din cadrul companiilor au un cuvânt important de spus în deciziile referitoare la un mediu mai bun, 79% dintre ei se așteaptă ca problemele sociale și de mediu să revină în atenția companiilor în perioada post Covid. Ei au o mai bună înțelegere și cunoaștere a soluțiilor tehnologice simple de care dispun și sunt mai potriviți pentru a implementa diferitele soluții tehnice și pentru a urmări impactului acestora în interiorul organizațiilor.

Sursă foto: zf.ro.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol