Aviația pe distanțe lungi trebuie să fie complet decarbonizată, iar, în cursa către emisiile zero pentru curslee internaționale, sistemele de propulsie cu hidrogen lichid par singurele posibilități viabile. Problema este densitatea impresionantă de energie în greutate în cazul hidrogenului lichid. Airbus consideră însă că există oportunități serioase de a fi explorate în altă proprietate a acestui combustibil: temperatura. Pentru a-l menține lichid, hidrogenul trebuie să fie depozitat criogenic la -253,15 °C.
Teoria este că hidrogenul lichid poate răci întreaga transmisie electrică până la temperaturi supraconductoare, moment în care rezistența dispare practic din sistem, iar eficiența crește. Un sistem propulsor conceput pentru a profita din plin de acest efect, consideră Airbus, ar putea face aceeași treabă ca și combustibilii actuali, la mai puțin de jumătate din greutate, jumătate din pierderile electrice și la tensiuni reduse.
Sistemul Ascend va fi un concept ce va fi dezvoltat în următorii trei ani. Va fi un sistem de propulsie de 500 kW (670 CP), cu cabluri, regulatoare, componente electronice și motoare care sunt răcite criogenic cu hidrogen lichid pompat într-un circuit din rezervoarele de combustibil. Rezultatul va reduce greutatea sistemului de propulsie, iar inițiativa Ascend ar putea juca un rol cheie în construirea avioanelor cu hidrogen la o paritate de gamă cu avioanele convenționale.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol