29 martie 2024, 4:15

Serviciile precum Uber și Lyft n-au contribuit la reducerea poluării

Uber și unii experți în transporturi au prezis odată că o călătorie cu ajutorul unei aplicații pe smartphone ar contribui la reducerea traficului și la creșterea utilizării transportului public de către călători. În schimb, s-a întâmplat contrariul, demonstrează The New York Times în newsletter-ul „On Tech”. În ultimii ani, serviciile de călătorie la cerere au fost un factor major în creșterea traficului în orașele din SUA, în special în centrul orașelor mari. Cele mai multe cercetări arată că serviciile de călătorie au fost, de asemenea, un motiv semnificativ pentru scăderea calității transportului public, în special a autobuzelor.

Gregory D. Erhardt, care analizează sistemele de modelare a transportului la Universitatea din Kentucky, consideră că Uber și Lyft, pe măsură ce se extindeau, s-au concentrat pe zonele urbane dense, unde existau o mulțime de potențiali șoferi.

Există trei lecții ce pot fi extrase din activitatea companiilor de ride sharing precum Uber și Lyft:

1. Uber și Lyft trebuie să-și împărtășească datele, astfel încât orașele să poată înțelege impactul serviciilor lor asupra drumurilor. Companiile tind să păstreze secrete anumite informații, cum ar fi locul în care oamenii călătoresc și timpii de mers în gol, dar ele trebuie să împărtășească informații cu orașele și cercetătorii.

2. Funcționarii publici trebuie să conducă politica de transport pentru a încuraja comportamente utile și pentru a limita comportamentele distructive. Unele orașe, inclusiv New York și Chicago, au adăugat taxe la cursele cu Uber și Lyft, pentru a face mai scumpă circulația fără pasageri sau au ridicat tarifele în centrele urbane dense. Acest lucru îi împinge în esență pe pasageri și pe companii să reducă acele călătorii care ar putea agrava congestia și poluarea.

3. Acest tip de servicii are nevoie de protecție și ea trebuie stabilită înainte ca impactul să fie evident. Factorii de decizie politică ar trebui să acționeze din timp pentru a impune noi reguli și cerințe noilor tehnologii. Nu au făcut asta când au apărut Uber și Lyft, pentru că aceste companii s-au luptat cu reglementările și serviciile erau populare.

Transportul emergent, inclusiv mașinile fără șofer, ar putea avea nevoie de reglementări din timp pentru a se asigura că promisiunile unui beneficiu colectiv nu se dovedesc a fi doar un miraj.

Foto: Stock Catalog, Flickr, CC BY 2.0


Creator flexibil de conținut, comunicator cu experiență jurnalistică și cunoscător al tehnologiilor digitale. Detalii pe blog-ul personal și pe LinkedIn.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol