19 aprilie 2024, 22:06

Metroul din Paris, acuzat că poluează cu bună știință

Organizația Respire a depus o reclamație la adresa Regiei Autonome de Transport din Paris (RATP), din cauză că aceasta nu face nimic pentru a reduce nivelurile de poluare de la metrou. După un studiu inițial care a dezvăluit niveluri de poluare cu particule fine de opt până la zece ori mai mari decât aerul exterior, stațiile de metrou și RER (metrou ușor) pariziene, asociația a publicat, la începutul anului 2021, un nou studiu care raportează niveluri de până la zece ori mai mari decât cele comunicate de RATP.

Măsurătorile efectuate cu senzori portabili, care nu sunt dispozitivele de referință, nu sunt comparabile cu măsurătorile efectuate la fața locului. Rezultatele acestor dispozitive portabile pot fi doar orientative și nu adevărate.

Plângerea depusă la o instanță din Paris indică „un nivel critic de poluare a aerului în incintele feroviare subterane ale companiei RATP” și se referă la infracțiunile de „înșelăciune agravată” și „răniri neintenționate”. Expunerea pasagerilor este cu siguranță ocazională, dar este de durată pentru lucrătorii RATP. Particulele fine provoacă boli respiratorii și cardiovasculare. Asociația reamintește că, potrivit studiilor științifice, poluarea aerului cauzează între 48.000 și 100.000 de decese în fiecare an.

Toți utilizatorii de transport public parizieni au cu RATP un contract de servicii de transport. Ca atare, compania este obligată să informeze și să ofere siguranță. Cu toate acestea, RATP oferă utilizatorilor săi o prezentare incorectă a serviciului pe care-l oferă.

RATP a respins categoric acuzațiile și a explicat: „calitatea aerului în metrou a fost monitorizată continuu și exact din 1997” în trei stații de pe liniile de metrou 1 și 4 și pe linia RER A și compania a întreprins diverse acțiuni pentru a îmbunătăți calitatea aerului timp de 20 de ani, inclusiv:

  • un experiment în octombrie 2020, pentru a reduce particulele produse atunci când trenurile frânează;
  • o soluție care implică ionizarea pozitivă a aerului într-o stație de metrou;
  • achiziționarea a 12 noi locomotive de manevră bimodale;
  • investiții de 49 milioane de euro pentru a reînnoi 340 de ventilatoare din tuneluri, în perioada 2016-2020.

 

Asociația Respire susține că RATP „evită în mod deliberat să informeze publicul despre riscuri” și că din acest motiv vor merge în instanță.


Creator flexibil de conținut, comunicator cu experiență jurnalistică și cunoscător al tehnologiilor digitale. Detalii pe blog-ul personal și pe LinkedIn.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol