25 aprilie 2024, 7:09

Prima locomotivă cu baterii reduce consumul de combustibil cu 11%

Compania de tehnologie feroviară Wabtec a dezvăluit o locomotivă electrică ce ar putea contribui la diminuarea amprentei de mediu a serviciilor de transport de marfă. Locomotiva FLXdrive cu baterii a fost utilizată ca parte a unui sistem hibrid pe o perioadă de trei luni, timp în care a redus consumul de combustibil al întregului vehicul cu 11%.

FLXdrive este prima locomotivă alimentată cu baterii din lume, bazată pe 18.000 de celule litiu-ion care alimentează toate cele patru axe și utilizează un management inteligent al fluxului de energie, pentru a optimiza eficiența. Sistemul de 2,4 MWh poate fi reîncărcat la depozit la fel ca un vehicul electric, dar folosește și un sistem de frânare regenerativă, pentru a se încărca atunco când este în mișcare.

FLXdrive a fost pusă la încercare ca parte a unui sistem hibrid cu sisteme de propulsie Diesel convențional, într-un test de trei luni, în San Joaquin Valley (California), unde a parcurs mai mult de 21.400 km de teren deluros. Reducerea medie cu 11% a consumului de combustibil pentru întregul tren este echivalentă cu aproximativ 69 de tone de CO2.

Wabtec încearcă să realizeze o versiune mai mare și mai bună, crescând capacitatea la mai mult de 6 MWh, care se așteaptă să reducă și consumul de combustibil și emisiile de carbon cu până la 30%.

Foto: Wabtec


Creator flexibil de conținut, comunicator cu experiență jurnalistică și cunoscător al tehnologiilor digitale. Detalii pe blog-ul personal și pe LinkedIn.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol