2 decembrie 2024, 15:48

Incertitudine în rândul consumatorilor din piața auto: De ce nu mai aleg mașini electrice?

Pandemia de coronavirus și-a pus apăsat amprenta pe comportamentul consumatorilor din piața auto. Deși tendința spre mașinile electrice părea să se consolideze, în contextul pandemic consumatorii au ales să caute mai degrabă confortul unei tehnologii cunoscute, testate și accesibile, potrivit studiului Deloitte 2021 Global Automotive Consumer Study, derulat în 23 de țări din întreaga lume.

Citește și: Producția de mașini electrice, mai poluantă decât cea de mașini clasice?

Incertitudine

Conform studiului, printre principalele aspecte care îi fac pe consumatori nu aleagă o mașină electrică se numără autonomia limitată și lipsa infrastructurii de încărcare.

Citește și: S-a făcut anunțul: Stații de încărcare pentru mașini electrice în mall-urile din 12 orașe

„Prudența manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimiști decât asiaticii și își mențin planurile cu privire la achiziționarea unui autovehicul nou. În privința scăderii interesului pentru mașinile electrice și hibride, explicabilă prin nevoia de stabilitate a consumatorilor, este de așteptat să fie una temporară și, odată cu restabilirea încrederii în evoluția de ansamblu a economiei, să revină și preocuparea pentru protecția mediului și, implicit, apetitul pentru acest gen de motoare. În România, autoritățile continuă stimularea înnoirii parcului auto și în mod special înlocuirea mașinilor vechi cu unele mai puțin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. În ediția din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea, majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost flexibilizate”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, potrivit green-report.ro.

Citește și: LG iese de pe piața telefoniei mobile și se concentrează pe componentele pentru mașini electrice

Un exemplu este Germania, unde interesul pentru mașinile nepoluante a scăzut de la 51% în 2020 la 41% în 2021. De asemenea, acest lucru se întâmplă și în alte țări europene, unde majoritatea consumatorilor înclină acum mai degrabă spre mașinile cu motoare clasice – Belgia (61%), Austria (58%), Marea Britanie (54%).

Sursă foto: ipsos.com.


RELATED POST

COMMENTS ARE OFF THIS POST