25 aprilie 2024, 4:39

Elevi români au câștigat un concurs derulat de Microsoft cu un proiect despre protejarea nurcilor în Delta Dunării

Elevi români au câștigat un concurs derulat de Microsoft cu un proiect despre protejarea nurcilor în Delta Dunării.

Este vorba despre CEE Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathon, ediția regională a Imagine Cup Junior Hackathon.

Proiectul realizat de elevii câștigători a avut ca temă “Protejarea nurcilor în Delta Dunării”. Aceștia au obținut locul întâi la ediția organizată pe regiunea Europei Centrale și de Est.

“Datorită posibilității de învățare în timpul procesului și a capacității de adaptare, utilizarea inteligenței artificiale în cadrul acestui proiect a urmărit identificarea problemelor legate de mediul natural în care trăiesc nurcile, pentru a putea colecta date și statistici cât mai precise, încercând să ofere soluții pentru reducerea intervenției omului și asigurând, totodată, populației existente șanse mai mari de supraviețuire”, spune profesoara Gabriela Blaga, coordonatoarea echipei, potrivit green-report.ro.

Echipele participante au avut vârste cuprinse între 13 și 18 ani, provenind din 6 țări europene (Azerbaidjan, Bulgaria, Croația, Grecia, România și Rusia). Aceștia au prezentat proiecte ce au abordat una dintre provocările ce țin de biodiversitate și mediul înconjurător.

Echipa care a reprezentat România s-a numit Geoffrey Hinton și a fost formată din 5 elevi cu vârste între 17 și 18 ani: Anya Andreea Biro, Vlad Andrei Butnaru, Theodor Cristian Niță, Alexandru Gabriel Pașcu (elevi în clasa a XI-a) și Maria Cătălina Burlea – elevă în clasa a XII-a.

“Într-o eră în care inteligența artificială începe să fie folosită în foarte multe domenii, participarea la această competiție a avut ca scop conștientizarea și implicarea elevilor în proiecte ce urmăresc responsabilizarea în ceea ce privește dezvoltarea comunității și protejarea mediului înconjurător prin intermediul tehnologiei”, afirmă Gabriela Blaga.

Membrii echipei au folosit instrumente Microsoft în rezolvarea unor serii de exerciții practice pe teme diverse (despre inteligența artificială, mașini virtuale, arbori de decizie, baze de date, limbajul Phyton), au învățat cum să construiască algoritmi de clasificare a imaginilor înregistrate din satelit și cum să folosească machine learning pentru a construi rețele neuronale în Excel.

“Provocarea finală a evenimentului a cerut fiecărei echipe să identifice o problemă din lumea reală privind declinul constant al biodiversității și care implică consecințe profunde pentru lumea naturală și pentru starea de bine a oamenilor. Odată identificată problema, membrii echipei au conceput un mod de utilizare practică a inteligenței artificiale în rezolvarea ei și au prezentat descrieri detaliate ale principiilor de bază ale soluției unui grup de posibili «viitori investitori». Locul I ocupat de elevi a demonstrat nivelul de implicare al acestora, precum și faptul că ideile lor merită să fie implementate”, povesteşte profesoara, potrivit sursei citate.

Sursă foto: b1.ro


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol