26 aprilie 2024, 11:32

Soluția pentru drumuri eco? Culmea, plasticul!

Un drum care se întinde de la New Delhi la Meerut, în India, a fost construit folosind un sistem dezvoltat de Rajagopalan Vasudevan, profesor de chimie la Colegiul de Inginerie Thiagarajar din India. El a înlocuit 10% din bitumul drumului cu deșeuri de plastic reciclate. India a condus lumea în experimentarea cu drumuri din gudron de plastic încă de la începutul anilor 2000. Dar un număr tot mai mare de țări încep să-i urmeze exemplul. De la Ghana la Olanda, construirea drumurilor cu plastic contribuie la reducerea emisiilor de carbon.

Până în 2040, va exista plastic în greutate de 1,3 miliarde de tone, la nivel global  Doar India generează deja peste 3,3 milioane de tone de plastic pe an.

Tehnologia cercetătorului indian are avantajul că folosește un proces foarte simplu, dar care necesită mașini de înaltă tehnologie. În primul rând, deșeurile de plastic mărunțite sunt împrăștiate într-un agregat cu pietre zdrobite și nisip, înainte de a fi încălzite la aproximativ 170°C. Materialele plastice topite acoperă agregatul într-un strat subțire. Apoi se adaugă bitum încălzit deasupra, care ajută la solidificarea produsului, iar amestecul este complet.

Economie și durabilitate

Multe tipuri diferite de materiale plastice pot fi adăugate la amestec:

  • pungi de cumpărături;
  • cupe de unică folosință;
  • filme multistrat greu de reciclat;
  • spume de polietilenă și polipropilenă.

 

Adăugarea de plastic la drumuri pare să încetinească deteriorarea lor și să reducă la minimum gropile. Conținutul de plastic îmbunătățește flexibilitatea suprafeței și, după zece ani, primele drumuri din plastic ale lui Vasudevan nu au prezentat semne de gropi. Pentru că multe dintre aceste drumuri sunt încă relativ proaspete, durabilitatea lor pe termen lung rămâne de testat.

Potrivit calculelelor lui Vasudevan, încorporarea deșeurilor de plastic în drumuri în loc de incinerare economisește trei tone de dioxid de carbon pentru fiecare kilometru de drum. Există și avantaje economice: economii de aproximativ 670 de dolari pe kilometru de drum.

Având în vedere că India are una dintre cele mai mari rețele rutiere din lume, potențialul de a folosi deșeurile de plastic este considerabil. Deși această tehnologie este relativ nouă pentru India și chiar și pentru restul lumii, Vasudevan este încrezător că drumurile din plastic vor continua să câștige în popularitate, nu numai din motive de mediu, ci și pentru potențialul lor de a fi mai rezistente și mai durabile.

Foto: Macrebur


Creator flexibil de conținut, comunicator cu experiență jurnalistică și cunoscător al tehnologiilor digitale. Detalii pe blog-ul personal și pe LinkedIn.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol