14 mai 2024, 15:44

Sectorul transporturilor și cel al construcțiilor vor plăti pentru emisiile lor de dioxid de carbon

După ce UE a ajuns la un acord privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030 comparativ cu nivelul din 1990, Bruxelles-ul trebuie să pună la punct politici care să permită atingerea noii ţinte.

Ce ar putea urma

Astfel, în cazul automobilelor şi clădirilor, aceste politici ar urma să includă un sistem de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), care obligă poluatorii să cumpere certificate care să acopere emisiile lor de CO2.

„Acest lucru va trebui să se întâmple gradual, într-o modalitate care să nu provoace perturbări pentru aceste sectoare, şi nu afectează preţul carbonului în actualul sistem de comercializare a certificatelor de emisii”, se arată într-un document al Comisiei transmis diplomaţilor europeni, care urmează să fie discutat în cursul acestei săptămâni.

Citește și: Comisia Europeană, consultare publică privind rețelele transfrontaliere de transport de CO2

Potrivit documentului consultat de Reuters, noua ţintă stabilită pentru 2030 va necesita o reducere suplimentară cu 10 puncte procentuală a emisiilor combinate ale sectoarelor care nu sunt acoperite în prezent de sistemul ETS, comparativ cu precedentul obiectiv al UE privind reducerea emisiilor de CO2.

Transportul, construcțiile și agricultura

Conform sursei citate, printre aceste sectoare se numără transportul, construcţiile şi agricultura.

Reuters susţine că executivul comunitar are în vedere un sistem de tip ETS pentru primele două iar, separat, statele membre negociază o reformare a subvenţiilor agricole pentru a ajuta la diminuarea emisiilor poluante ale sectorului agricol.

Noul plan

Noul plan de tranzacţionare a emisiilor va fi făcut public în luna iunie. Comisia elaborează propunerile, dar deocamdată nu a confirmat niciun fel de detalii, nici măcar despre care anume părţi din sectorul construcţiilor ar putea să plătească pentru certificatele de poluare sau dacă cu taxarea CO2 se va aplica direct constructorilor de automobile sau şoferilor.

Includerea sectoarelor transporturi şi construcţii într-un nou sistem de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), separat de cel existent, ar putea asigura că noile politici nu vor afecta preţul certificatelor de poluare în actualul sistem. În ultimele luni, preţul certificatelor de poluare a crescut, stimulate de planurile UE vizând o reducere mai rapidă a emisiilor, iar luni au atins o noua valoare record, de peste 47 de euro pentru tona de CO2.

Sursă foto: iwbcc.com


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol

Exit mobile version