30 aprilie 2024, 20:27

Îngrijorare în rândul companiilor low-cost. Ce solicită Uniunii Europene

O serie de companii aeriene low-cost și-au exprimat îngrijorarea cu privire la propunerile politice de limitare a sferei inițiativei Uniunii Europene ReFuel EU Aviation la cursele pe distanțe lung, potrivit green-report.ro.

Printre acestea se numără EasyJet, Ryanair, Wizz Air și Jet2, precum și organizația neguvernamentală Transport & Environment.

Astfel, acestea au solicitat Uniunii Europene, într-o scrisoare comună, să ia în considerare extinderea planului său de combustibil eco și zborurile pe distanțe lungi.

Conform cifrelor recente ale Eurocontrol, doar 6% din zboruri, cele peste 4.000 km, creează jumătate din emisiile de CO2 ale aviației. Eurocontrol concluzionează: „Creșterea ofertei de combustibil durabil pentru aviație pentru a acoperi doar 10% din nevoile de transport pe distanțe lungi ar face mai mult decât se poate face vreodată pe distanțe scurte pentru a reduce emisiile nete de CO2”.

„Datele recente ale Eurocontrol confirmă faptul că adevărații vinovați nu sunt zborurile pe distanțe scurte pentru oamenii care fac o pauză de weekend sau o vacanță în Europa, ci zborurile pe distanțe lungi / zborurile de legătură care creează jumătate din emisiile de CO2 ale aviației europene, dar reprezintă doar 6% din zborurile de pe aeroporturile europene. Reducerea doar a unei fracții din aceste emisii pe distanțe lungi ar reduce mai mult CO2 decât este emis de toate zborurile europene pe distanțe scurte combinate. Nu există nicio logică în excluderea zborurilor pe distanțe lungi din obligațiile de utilizare a SAF, deoarece acesta este singurua modalitate de decarbonizare. Susținem pe deplin inițiativa UE de decarbonizare a aviației, dar toți transportatorii, inclusiv transportatorii pe distanțe lungi, trebuie să-și joace rolul pentru ca acest lucru să fie atins”, spune Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, potrivit sursei citate.

Semnatarii scrisorii arată că pentru zboruri pe distanțe scurte, SAF-urile sunt doar un pas intermediar, similar cu compensarea, până când tehnologiile cu emisii zero, precum hidrogenul sau avioanele cu propulsie electrică, vor fi disponibile până la mijlocul până la sfârșitul anilor 2030. Cu toate acestea, aceste noi tehnologii cu emisii zero nu sunt disponibile pentru aviația pe distanțe lungi în viitorul previzibil, prin urmare, SAF-urile continuă să fie esențiale pentru ca aviația pe distanțe lungi să-și atenueze emisiile de carbon.

Sursă foto: greekherald.com.au


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol

Exit mobile version