Google și YouTube au anunțat o nouă politică ce interzice celor care neagă schimbările climatice să poată genera bani din conținutul lor. Este una dintre cele mai agresive măsuri pe care le-au luat platformele de conținut pentru a combate dezinformarea despre schimbările climatice.
Agențiilor de publicitate și editorilor de la Google, precum și creatorilor de pe YouTube, li se va interzice să realizeze venituri din publicitate din conținutul care contravine „consensului științific bine stabilit cu privire la existența și cauzele schimbărilor climatice”, a spus Google.
Este inclus aici conținutul:
- care se referă la schimbările climatice ca fiind o farsă sau o înșelătorie;
- care neagă faptul că tendințele pe termen lung arată că climatul global se încălzește;
- care neagă faptul că emisiile de gaze cu efect de seră sau activitatea umană contribuie la schimbările climatice.
Anunțurile și generarea de bani vor fi în continuare la alte subiecte legate de climă, cum ar fi dezbaterile publice privind politica climatică, impactul schimbărilor climatice și noi cercetări în legătură cu această problemă.
Google a spus că face aceste schimbări ca răspuns la frustrarea din partea agențiilor de publicitate și a creatorilor de conținut cu privire la mesajele lor care apar alături de negarea schimbării climatului.
Compania va evalua conținutul în raport cu noua politică și va analiza cu atenție contextul în care sunt formulate revendicările, diferențiat între conținutul cu afirmații false față de conținutul care raportează sau discută acele afirmații. Google s-a consultat cu experți, cum ar fi reprezentanți ai grupului interguvernamental al ONU privind rapoartele de evaluare a schimbărilor climatice, pentru a crea nou politică.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol